Demokrasi Disuburkan Di Kampus Kita

. Saturday, August 9, 2008
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

oleh: Panerai

Sudah hampir ke bulan September....ini ialah masa diamana test 1 dan kuiz dilaksanakan oleh lecturer2 kita,mmg tidak disukai langsung. Saya cukup terkejut suasana Test 1 kian menjadi seperti Final Exam,amat menakutkan...(itu padangan peribadi sahaja)

apa yang saya ingin katakan serta menarik pndangan anda...awal september adalah waktu dimana perubahan pucuk pimpinan kelab2 dan persatuan di UNITEN. Saya ingin mengambil contoh kelab PRS kini pertama kalinya menyiarkan senarai calon2 mereka utk tontonan umum.

Saya berbual dengan sekretariat majlis tersebut,jelas beliau ingin mewujudkan budaya baru dalam kelab2 di kampus kita. Saya melihat ini sebagai kebangkitan semangat demokrasi di kampus kita. Saya memuji usaha PRS UNITEN.

Saya menyeru semua rakan2 kita agar mempelajari dan cuba memahami erti demokrasi ini. Saya juga amat berharap semua ahli2 tak kira mana2 kelab juga memahami bahawa kuasa demokrasi yang anda pegang didalam AGM adalah penentu haluan kelab2 anda dimasa depan.... Kuasa AGM lebih besar dari Kuasa PRESIDEN kelab itu sendiri,percayalah

sila ke link ini untuk ke blog AGM PRS UNITEN

5 comments:

Anonymous said...

Untuk perhatian penulis,

Diharapkan jangan syok sendiri. PKC dan PKI sudah lama menggunakan format penghebahan gambar calon sebelum AGM. Diharapkan berhati-hati sebelum menulis. Jangan bias.

Terima Kasih

Anonymous said...

ye la.. setahu saya PKI n PKC dah lama implement method mcm ni... xth la kalau penulis xpernah jumpe atau xbuka mata melihat kelab lain... sila kaji sebelum penulis ye...

tq..:)

Anonymous said...

"Saya ingin mengambil contoh kelab PRS kini pertama kalinyamenyiarkan senarai calon2 mereka utk tontonan umum"

Note: Bukannya kelab PRS menjadi kelab yang pertama siarkan senarai calon tetapi itu kali pertama PRS melaksanakan mekanisme sebegitu.

Kelakar bila ada yang membaca tapi tak kenal erti bahasa.haha.

Anonymous said...

pecinta bahasa?

Pencinta atau pecinta?

Sapa yang kelakar? siapa yang membaca tapi tak tahu erti?

Meludah ke langit, terkena muka sendir..he..he.. Inilah manusia jahil

Anonymous said...

terkena muka sendir? terlalu meluap ingin menyindir agaknya haha kalau dikatakan manusia jahil, ini dua kali lebih jahil. haha.