Isu Saiful Bukhari Azlan

. Monday, June 30, 2008
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Pihak Moderator ingin memaklumkan kepada semua pengunjung bahawa Saiful Bukhari Azlan adalah bekas Timbalan Presiden 1 Majlis Perwakilan Pelajar sesi 06/07. Beliau didapati tidak melaksanakan tanggungjawab beliau sebagai pemimpin dan sebagai seorang pelajar dan mengakibatkan beliau telah diberhentikan oleh pihak UNITEN.

Kami juga percaya yang isu-isu berkenaan dengan Saiful Bukhari Azlan tidak ada kaitan dengan UNITEN. Semua perkara yang berlaku adalah tanggungjawab beliau sendiri bukan UNITEN.

Saiful Bukhari tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan UNITEN lagi kerana beliau telah diberhentikan dan jawatan beliau sebelum ini telah dilucutkan atas ketidakcekapan beliau.

Kami ingin menyeru kepada semua pengunjung agar isu ini tidak menjejaskan keyakinan semua pengunjung kepada UNITEN. UNITEN adalah sebuah intitusi pengajian tinggi yang ulung dan berprestij.

nota : UnitenDaily adalah laman peribadi dan tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan Universiti Tenaga Nasional. Segala artikel dan pengumuman adalah pandangan individu semata-mata dan tidak mempunyai kepentingan dengan mana-mana pihak.

sila klik utk mengetahui pandangan peribadi seorg teman.

10 comments:

Anonymous said...

As an ex-Uniten student I am surprised to read your statement and wish to give my two pennies' worth.

Why are you shying away from Saiful Bukhari? Is he the aggressor or the victim? His escapades in Uniten apart, what benefit (or right) does it give to you to slaughter him with deragotary remarks? Do you not believe in the rule of law that no one is guilty until proven otherwise?

Was his studies REALLY TERMINATED by the university? What really happened?

I know nothing so I shut up. Unfortunately you guys do not.

Freedom of speech is one thing; ultimate stupidity is another.

Anonymous said...

oi wirawatan.. jgn sengal sangatla..
sekarang ni ko baca paper, ko tgk berapa banyak imej UNITEN die paparkan? sbb ape die paparkan? sebab die nak meyakinkan org ke?

lepas tu bukan UNITEN je yg die paparkan, malah MPP pun.. kenapa?

perbuatan die ni walaupun x banyak, tp sikit serpihan kene pada current student...

member aku sendiri penah cakap die penah kene tanye belaja mane n jawab belaja kat uniten.. lastly org yg bertanya tu cakap "ooo uniten yg budak kene liwat tu ke".. wah finally uniten dah ade trademark sbb si saipol ni jual nama UNITEN yang profesional menjadi LIWAT...

wirawatan dont be sengal2 ok.. what the fun betol la ko ni.. hahaha

Anonymous said...

yer.. sehinggakan org sudah mula ibaratkan uniten generate proliwat.. ini sket sbyk menjatuhkan imej uniten dan student nye.. org rmai sdh mule berteka teki dgn professional uniten letaknye dimane??

ferro

Anonymous said...

betul tu, aku sokong.. memalukan je la si saipol ni.. jgn la nak kasi org kenal identiti ko sebagai pelajar uniten. pastu mengaku MPP yang bagusss konon.. poyo je lebih. "nak buat taik, buat la kat rumah ko sendiri... jgn nak letak kat tempat org lain gak..."

Anonymous said...

rasanya apa yg mod ckp tue salah baca arr wirawatan tu.mmg lar slagi x dbuktikn berslah oleh court,dun quickly judge.

aku bc balik,takde pun mod ckp dia berslah,tapi ayat ni kan:

"Kami juga percaya yang isu-isu berkenaan dengan Saiful Bukhari Azlan tidak ada kaitan dengan UNITEN. Semua perkara yang berlaku adalah tanggungjawab beliau sendiri bukan UNITEN.

Saiful Bukhari tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan UNITEN lagi kerana beliau telah diberhentikan dan jawatan beliau sebelum ini telah dilucutkan atas ketidakcekapan beliau."

ada mod ckp dia salah?. takde pun,salah dia kat uni10 adalah sebut.

yang mod risau imej dan nama uni10,apa dah

Anonymous said...

betul.. sebagai pelajar uniten kami risau ttg imej. setiap kali berita keluar pasti nama UNITEN akan digunakan untuk memperkenalkan saiful ni. kenapa dia tak kenalkan diri dia sahaja sebagai pembantu blablabla... kenapa perlu imej uniten n MPP uniten perlu ditonjolkan? ish ish

Anonymous said...

sama juga dgn budak UTM, dulu budak utm selalu kene panggil Universiti Teknologi Militan.. pasal kes bomb bali , pensyarah terlibat..

mmg warga utm marah bila paper sebut perkataan utm, nk buat cmne, then satu orag lecturer sebut, utm just building je, tak runtuh punye... then, abaikan je lah, belajar baik2..

Anonymous said...

okla militan.. tau gak buat senjata.. ni tau main bontot buat ape? hahahaha... enviroment lain beb

Anonymous said...

Al-Fatihah buat saipol n family...
smoga Allah kembalikan dia ke pangkal jalan....Amin......

Anonymous said...

hmmm... kita tak tau sapa betul, sapa salah..
tapi kredibiliti saiful diragui..
kalo dulu dia boleh mengkhianati
orang yang menaikkan dia dlm MPP, sahabat2 MPPyang mengundi dia jd presiden(tp x dpt jd pun...) dan juga pengundi2 yg telah mengundi die, kenapaaku harus percaya lagi pada kata2 dia?
dia ni mulut je manis..
perangai hampeh...